ikonlar

Icon Icon Icon Icon



9 Kasım 2015 Pazartesi

Benefit Alışverişi ve İlk İzlenimlerim

Merhaba!
Blogdan biraz uzak kalmamın ilk sebebi Türk Telekom'un apartmana uzunca bir süre hat kurmaması nedeniyle internete abone olamayışımdı, bu yayını da diğer yazılarımda faydalandığım mobil internet elverdiğince yazmaya çalışacağım. İkinci bir sebebi ise gün içinde aniden sırt çantamı alıp Ankara'ya sempozyuma gidişimdi. Bu beklenmedik seyahatin içerisinde kısa bir zaman ayırıp denemediğim ve denemek istediğim markalarla tanışma fırsatı buldum, bu yazımda da beni Benefit ürünleri ile tanıştıran bir makyaj setinden bahsedeceğim. 


Sephora'dan içeri büyük bir hevesle Benefit ürünlerine bakmaya girdim, ve ciddi olmayı suratsızlıkla karıştırmış bir stand görevlisine markayı ilk kez deneyeceğimi belirterek merak ettiklerimi sıraladım : yılbaşı setleri, the POREfessional, Hoola...  Görevli eşliğinde the POREfessional gözenek küçültücü makyaj bazını denedim, ilk izlenimim fena değildi.

 Görevli Hoola bronzerı denememe yardım etmeye çalıştı fakat defalarca denemesine rağmen bir türlü parmağına ürün alamadı. Allığın taşlaşmış olma ihtimalini sorduğumda "Bilemiyorum belki de ben alamadım." dedi. Kutuya parmak daldırmak suretiyle şöyle bir rengine ve dokusuna baktım, ten rengimle aynıydı, pigmentasyonu sıkıntılı olabilir veya tester sürekli açık kaldığı için taşlaşmıştır diye düşünerek Hoola'dan vazgeçtim.

Yılbaşı setlerini sorduğumda henüz bir şey gelmediğini söyledi. İndirim zamanlarını sorduğumda ise "Benefit ürünlerinde indirim olmaz." dedi. Sephora White Card ile indirim yapılan zamanları biliyorum neyse ki, "Hı hı, evet, tabii." diyerek geçiştirdim ve okuduğum müşteri yorumlarında sıkça yer alan enteresan mağaza görevlilerinden biriyle karşılaştığımı anladım, bu konuda çok şanslıyımdır.

Ürünleri ilk kez deneyeceğimi söyledikten sonra, belki bir ümit yüzümde ürün denemek akıllarına gelir umuduyla "Kaş barı var mı, hangi şubelerinizde var?" diye sordum, "Tunalı'da ama zaten randevusuz gidemezsiniz." cevabını aldım. 

POREfessional'ın küçük boyunu alıp kasaya yöneldim, ödeme esnasında makyaj kitleri ile fiyat ilişkisini kıyasladım, mağaza görevlisinin müşteri dostu olmayan ve tester verecek gibi durmayan davranışlarını anımsayarak denemek için daha uygun bulduğum bu seti almaya karar verdim. Tahmin ettiğim gibi, kalkık kaşlar eşliğinde : "Tester yok."


Benefit, içerik ve ürün kalitesinden ziyade ambalaj kalitesi ile ön plana çıkan bir marka. Yurtdışında daha ucuz ve fiyat-performans açısından alınabilir ölçüde olan ürünler Türkiye'de High-End statüsünde.
Primping with the Stars seti Benefit ile tanışmak için uygun ürün kombinasyonuna sahip. Ambalajlama ve paketleme sahiden de kaliteli bir his uyandırıyor ve gerek ürün tasarımı gerek setin dizaynı açısından estetik anlayışıyla üretilmiş. Setin yerleştirildiği aynı görsellerin bulunduğu karton kutunun arkasında setin içerisindeki ürünlerin resimleri bulunuyor.



Kartondan çıkardığınız kutunun kapağını açtığınızda şeffaf bir kağıdın altında tester ürünler yer alıyor. Kutunun kapağında ise uygulama önerilerini içeren kağıtlar ve bu kağıtların altında yine şeffaf bir koruma ile kapatılmış ayna var. İçerisindeki karton organizer çıkıyor ve kağıtları da koparıp  attığınızda bir nevi makyaj kutusuna sahip oluyorsunuz, bu bakımdan züğürt tesellisi olması adına güzel bir makyaj kutum oldu (ironi yapıyorum.).


Setin içerisinde başlangıç yapmak ve tam boy ürüne para verip memnun kalmama ihtimalini ortadan kaldırmak adına yeterli seçenekte ve boyutta ürünler yer alıyor.

Benetint kırmızı-vişne renginde ve gül kokan bir dudak-yanak renklendiricisi. Baş parmağım boyutundaki ambalajı ojeyı andırıyor. Dudaklarımdaki doğal duruşunu sevdim, eğer dudaklarınız koyu renkli ve soluksa bu renklendiriciyi dudak bazı gibi kullanabilirsiniz. Allık işlevini sevmedim. Dudağı kurutuyor fakat verdiği görüntü hoşuma gitti. Tam boyunu satın alabilirim.

Stay Don't Stray renkli bir göz bazı. Göz kapaklarının rengini eşitlemeyi ve hem farın hem de kapatıcı ürünün performansını artırmayı vaadediyor. Göz kapaklarımda bıraktığı etkiyi fena bulmamakla birlikte tekrar satın almayı düşüneceğim bir ürün değil. 

some kind-a gorgeous kompakt fakat kremsi bir yüz renklendiricisi, setin içerisindeki rengi medium. Çok kolay uygulanıyor, doğal bir bitirişe ve ne yazık ki çok az etkiye sahip. Sürdüğümde de sürmemiş gibi bir sonuç aldıysam tekrar satın almamın bir anlamı yok. 

POREfessional gözenek küçültmeyi hedefleyen silikon içerikli bir makyaj bazı. Gözeneklerimin en büyük olduğu bölgelere uyguladığımda gözenekleri tıkayıp hafifçe belirsizleştirdiğini deneyimledim fakat üstüne fondöten sürünce dalgalı bir görünüm elde ettim. Değişik uygulama yöntemlerini denedikten sonra ayrıntılı yazacağım fakat şimdilik ne yazık ki şişirilmiş bir balon.

girl meets pearl oldukça hafif, belli belirsiz, altın-pembe (rose-gold) ışıltıya sahip bir aydınlatıcı. Bu aydınlatıcının daha kalitelisi ve daha ucuzu piyasada mevcut, hatta bir tanesi blogumda da mevcut. Fiyat-performans açısından gereksiz bulmakla birlikte doğal makyajdan şaşmaması gereken genç kızların kullanabileceği bir ürün olduğunu düşünüyorum.

they're Real! güzel, gerçekten güzel bir maskara. Silikon fırçasının ucundaki küçük taraklarına tester üründe de yer vermeleri hoşuma gitti, çünkü en çok fırçasını merak ediyordum. Kirpiklerimi ağırlaştırmadan birbirinden ayırarak uzattı ve hacimlendirdi. Tam boyu kesinlikle istek listemde.



Benefit ürünlerinin içeriği ne yazık ki temiz değil, orta-vasat arasında bir çizgide seyrediyor. Benefit ile tanışmadan önce blogger yazılarını okurdum, bu yazıyı yazmadan önce yine okuyarak
"İçeriği bir harika." 
"Benefit müthiş içerikli ve kaliteli ürünler."
"...Elbette diğer tüm BENEFIT ürünleri gibi PARABEN'in hiçbir çeşidini içermiyor." 
yorumlarını gördüm ve sinirlenerek blog takipçisi bazı insanların bloggerlara neden kuşku duyarak baktığını anladım. 
Benefit gibi güzel ambalajlar ile kadınların estetik algısına oynayarak müşteriye ilgiyi az planda tutan ve "Kaçan kovalanır." ilkesiyle kadınların wishlist'inde 1 numaraya oynayan pahalı bir markanın bloga sponsor olma fikri elbette ki insanı cezbediyor fakat bu uğurda kimseyi kandırmayalım: Ürünlerin içerikleri temiz değil ve ekstra olarak Benetint Metilparaben içeriyor, POREfessional cildi ciddi anlamda irite edecek kadar silikon içeriyor, Some kind-a Gorgeous renklendirici kapı gibi Alüminyum içeriyor, kısacası kendinize gelin.



Uzun lafın kısası, denediğim Benefit ürünleri they're Real maskara haricinde, doğal makyaj için makyaj ürünü almak isteyen genç kızlara hitap edecek kalitede fakat ürünlerin fiyatı tarif ettiğim profildeki genç kızların ödeyebileceği boyutta değil. they're Real gerçekten güzel bir maskara ve benetint renklendirici de içeriğine dahi bakmadan tekrar satın alabilecek kadar beğendiğim bir ürün. Benefit markası benim için Türkiye'de satılan diğer High-End sayılabilecek markalar arasında vasat bir konumda. Yurtdışına giden yakınlarıma bir benzerini sipariş edebileceğim ürünlerden oluşan bu makyaj setinin fiyatı 142 TL. 
Aslında popüler bloggerlara veya televizyon yıldızlarına PR amaçlı gönderdikleri ajanda gibi organizerli bir makyaj çantaları var ve uzun süredir onun peşindeyim fakat her türlü fiyat önerime rağmen satışının olmadığını söylüyorlar, Benefit'ten satın alıp da memnun kalacağımı düşündüğüm tek ürün o makyaj çantası sanırım. 
Tekrar görüşmek dileğiyle. Bene-bilmemne :)







38 yorum:

  1. POREfessional benim de alınacaklar listemde olan bir üründü. Şimdi hevesim kaçtı. Yazınızı merakla bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cildin yapısına göre değişiklik gösterecektir. En azından küçük boyundan edinip ya da benim yaptığım gibi küçük boy POREfessinal ile neredeyse aynı fiyata sahip bir set alıp diğer ürünleri de denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. ben de set almayı planlıyorum daha çok ürün denemiş oluyoruz iyi günlerde kullan canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En mantıklısı o gibi. Teşekkür ederiim :)

      Sil
  3. Yaşadıklarını o kadar güzel anlatmışsın ki, sanki mağazadayım gibi hissettim. Özellikle tester yok, diyaloğuna çok güldüm. benim de bu setle ilgili ürünleri tek tek anlattığım yazılarım var. Zamanın olursa okumanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken ben de güldüm, galiba bir yandan eğlendiğim için her yerde beni itinayla buluyorlar :) Zamanım çok, internet müsade ederse okuyacağım, hem de hemen :)

      Sil
  4. Sıkıntılı bir alışveriş olmuş ama set çok güzel. İyi günlerde kullanmanı dilerim :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüye ben de bayılıyorum :) Teşekkür ederim.

      Sil
  6. ahh canım o makyaj çantasını bende çok istiyorum inan ama bi bulabilsem yazı da güzel olmuş,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun bir materyal arayışındayım, bulursam bir benzerini yapacağım :) Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bu markanın ambalajlarına aşığım gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hangimiiiiiiz sevmediik..." diye şarkı söyleyesim geldi :)

      Sil
  8. açık sözlü olman harika en azından bazıları gibi şişirmece değil tebrikler... bloğunu takibe aldım hemen bende bekliyorum sevgiler...
    www.balbocuguveannesi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, olması gerektiği gibi doğruları yansıtmaya çalışarak yazıyorum sadece. Hemen bakıyorum:)

      Sil
  9. Benefit ürünlerini set halinde almak en güzeli. Keşif etkinliği sayesinde buldum sizi. Ben de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biri yurt dışına gitse de set sipariş versem diye dört gözle bekliyorum :)

      Sil
  10. şu parabensız ürün bulma derdı zaten benımde başıma aynı şey lorealde geldı bı yazıda içince paraben yok dıye okuyup dırek gttım aldım geldım baktım kabak gıbı paraben var aklıma geldı sınrlendm yıne.Neyse canım güle güle kullan paket gerçekten çok guzel duruyor takibe alıyorum senı::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi mağazadayken iyice incelemek :) Hiçbir yazı ve yorum kendi deneyiminiz kadar etkili olmuyor sonuçta. Teşekkür ediyorum, ben de sizi takip ediyorum.

      Sil
  11. Karar veremedigim bi set olmistu ama denemeye deger gibi gorunuyo bi seferde bikac urun..maskaranin olumsuz yorumunu hic duymadim onuda ayrica almalimiyim bilemedim.bende blog isinde yeniyim takipteyim beklerim.
    bakimlimakyaj.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürün seçeneği diğer markalara göre çok fazla değil aslında, ürünlerin kombinasyonlarını akıllıca değiştirip farklı kitler çıkarıyorlar. Maskarayı tavsiye ediyorum, şiddetle... Blogunuza bakacağım.

      Sil
  12. Ben de ambalajlarina ne kadar bayilsam da cok basarili degil icerikleri bence. Amblajada para vermek istemem :) yazin cok guzel olmus bu aradaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada iyi ürünler de var aslında genellemek yanlış olur :) Bir nevi satış politikasıdır, çok çok iyi bir ürünü iyi ambalaj ile kaplarlar ve 100 TL paha biçerler, çok vasat bir ürünü de iyi ambalajla kaplarlar ve 100 TL paha biçerler, böylece müşterinin algısıyla oynayıp ürünün kaliteli olduğuna dair izlenim verirler. Teşekkür ediyorum :)

      Sil
  13. Çok tatlı görünüyor ben de çok merak ediyorum bu setleri.. güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  14. Ambalajları çok şeker :) blogunuzu takibe aldım bende beklerim sevgiler http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyleler :) Blogunuza bakacağım.

      Sil
  15. Ne kadar alınası görünüyor! Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  16. Bloğunu takipteyim canım ben de bloğuma beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum, teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  17. Hu huu! Nerelerdesin ki seen :( Beni ilk takip edenlerdensin, yerin ayrı. Kaybolma lütfen, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım, hatta yeni yazılar hazırlıyorum :) Sizdeki yerim hakkında hiçbir fikrim yoktu, mutlu oldum teşekkür ediyorum :) Görüşmek dileğiyle:)

      Sil
  18. Ne güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. Bir çok sorumun cevabını aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyup yorum yazdığınız için ben teşekkür ederim, işinize yaradıysa ne mutlu :)

      Sil
  19. İlgi çekici yazıların için teşekkürler. Blog keşif etkinliğinden geliyorum bende beklerim :)
    www.yetenekabidesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil